Gaveartikler, Firmagaver, Receptionsgaver, Georg Jensen, Eva solo, Skriveredskaber, Penne, Reklamegave
 MENU FIRMAGAVER SKRIVEREDSKABER REKLAMEARTIKLER

KONCEPT

TEMAER
   FYLDEPENNE
   ROLLERPENNE
   KUGLEPENNE
   PENCILS
   GAVESÆT
   URE
   ACCESSORIES
   REKLAME PENNE

PRISGRUPPER
   UNDER KR. 200
   KR. 200 - 400
   KR. 400 - 600
   KR. 600 - 800
   KR. 800 - 1000
   OVER KR. 1000

VAREMÆRKER

KONTAKT
   KONTAKT ROYAL GIFTS
   REKVIRER TILBUD
   NYHEDSBREV

HANDELSBETINGELSER

LISTE
   VIS PRODUKTLISTE
   AFGIV BESTILLING
Gaveartikler, Kuglepenne, Firmagave, Reklamegaver, Georg Jensen, Rosendahl, Cross kuglepen, Reklameartikler

Gaveartikler: Gaveartikler er en overførsel af penge eller ting uden at man kræver noget til gengæld.

Gaveartikler

Gaveartikler er en overførsel af penge eller ting uden at man kræver noget til gengæld. I mange kulturer er Gaveartikler en vigtig begivenhed og det er næsten altid sådan, at det er giveren, der får den sociale prestige, som er forbundet med at give gaven.

I Danmark skal Gaveartikler efter aftaleloven accepteres for at være gyldige.

Historie
Gaveartikler havde oprindelig et indhold, der drejede sig om overførsel af anerkendelse og ære. Der kan man finde masser af eksempler på i de nordiske sagaer, men det ses også i bedste velgående, når folk giver "en omgang". Det bliver taget meget ilde op, hvis nogen vil betale sig ud af den æresgæld, gaven pålægger dem. Derimod er løsningen, at man selv giver en omgang straks - eller senere.

Marcel Mauss har formuleret tre regler omkring Gaveartikler og gavegivningen , som han påstår har gyldighed på tværs af kultur og tid:

Du skal give Gaveartikler. Gavegivningen forstærker den indbyrdes sammenhæng mennesker imellem
Gaveartikler skal modtages. Det vil alle steder opfattes som en fornærmelse at afvise en gave.
Du skal gengælde en gave. Modtageren er - indtil Gaveartikler er gengældt - i en underordnet position i forhold til giveren.

Gaveartikler i andre lande/kulturer
Folk, der rejser blandt mennesker fra andre kulturer, gør klogt i at indse, hvad gaver og gæstfrihed drejer sig om. Omvendt må det være meget forvirrende og udfordrende for de samme mennesker at opleve danskernes forhold til f.eks. julegaver og mandelgaver.

firmagaver
... Gaveartikler ... Royal Gifts

Montblanc
For den "almindelige" samler er montblanc et mærke man hverken kan eller vil komme uden om. Montblanc firmaet blev etableret i Hamburg, Tyskland i 1908.

Cross
Med det karakteristiske Cross design og signatur på den øverste del af den kugleformede pen, er Classic Century fortsat den mest populære pen fra Cross.

Reklamegaver
Gode reklamegaver er et medie, hvormed man kan få sit kampagnebudskab ud eller promovere fx sit website.

Rosendahl
Rosendahl er et af Danmarks mest dynamiske og indflydelsesrige mærker indenfor dansk brugskunst og design.

Georg Jensen
Georg Arthur Jensen (31. august 1866 i Raadvad - 2. oktober 1935 i Hellerup) var en dansk sølvsmed og designer.

Personalegaver
Personalegaver skal helst indeholde et strejf af giveren og samtidig blive værdsat og husket af modtageren.

Stelton
Stelton blev grundlagt i 1960 med det formål at sælge produkter i rustfrit stål, så som serveringsfade, salatskåle m.m.

Reklamegave
Kvaliteten af en reklamegave er meget vigtig, da gaven skal være en forlængelse af virksomhedens identitet og afspejle virksomhedens værdier.

Firmagaver
Formålet med firmagaver er at skabe og bibeholde et godt og værdifuldt forhold til firmaets medarbejdere og forretningsforbindelser, og udvekslingen af firmagaver er normal og passende inden for rimelige grænser.

Fyldepenne
Fyldepenne et skriveredskab, som skriver med blæk der fyldes ind i et kammer i pennen, deraf kommer ordet fyldepen.

Receptionsgaver
Gode receptionsgaver er et medie, hvormed man kan få sit kampagnebudskab ud eller promovere fx sit website.

Reklameartikler
Hvis du skal profilere dig i dine kunders bevidsthed, er det vigtigt, at du vælger reklameartikler ud fra originalitet, anvendelighed og kvalitet.

Mont blanc
Mont blanc er ikke blot navnet på Europas højeste bjerg på 4.810 meter. Det er også navnet på en af verdens mest eksklusive skriveredskaber.

Kuglepenne
Kuglepen er et skriveredskab, der overfører blækpasta til f.eks. papir ved hjælp af en lille kugle. Denne er placeret for enden af en beholder i kuglepennens skaft. Når kuglepenne presses mod papir eller andet materiale sættes kuglen i rotation og ved

Cross kuglepen
Med det karakteristiske Cross design og signatur på den øverste del af den kugleformede pen, er Classic Century fortsat den mest populære Cross kuglepen fra Cross.

MONTBLANC   CROSS   PARKER   WATERMAN   ROTRING   SCHEAFFER   ST DUPONT   CARAN DACHE   PENATIA   PORSCHE   ZIPPO   FILOFAX   PRODIR   PAPER-MATE