Skriveredskaber, Firmagaver, Receptionsgaver, Rosendahl, Gaveartikler, Penne, Fyldepenne, Reklamegave
 MENU FIRMAGAVER SKRIVEREDSKABER REKLAMEARTIKLER

KONCEPT

TEMAER
   FYLDEPENNE
   ROLLERPENNE
   KUGLEPENNE
   PENCILS
   GAVESÆT
   URE
   ACCESSORIES
   REKLAME PENNE

PRISGRUPPER
   UNDER KR. 200
   KR. 200 - 400
   KR. 400 - 600
   KR. 600 - 800
   KR. 800 - 1000
   OVER KR. 1000

VAREMÆRKER

KONTAKT
   KONTAKT ROYAL GIFTS
   REKVIRER TILBUD
   NYHEDSBREV

HANDELSBETINGELSER

LISTE
   VIS PRODUKTLISTE
   AFGIV BESTILLING
Skriveredskaber, Kuglepenne, Firmagave, Reklamegaver, Rosendahl, Stelton, Georg Jensen, Reklameartikler

Skriveredskaber: Skriveredskaber kan være blyanter eller kuglepenne, der overfører blækpasta til f.eks. papir ved hjælp af en lille kugle.

Skriveredskaber

Det er allerede nu muligt at svanemærke Skriveredskaber, men kriterierne for mærkningen er under opdatering.

Revisionen rummer skærpede krav til anvendelse af kemikalier i Skriveredskaber. Her er der fokus på organiske opløsningsmidler og pigmenter i Skriveredskaber. Der er nye krav til materialer, så der nu stilles krav til brug af genvundet materiale, fornybare råvarer og certificeret træ.
 
Skriveredskaber kan være blyanter eller kuglepenne, der overfører blækpasta til f.eks. papir ved hjælp af en lille kugle. Denne er placeret for enden af en beholder i kuglepennens skaft. Når kuglepenne presses mod papir eller andet materiale sættes kuglen i rotation og ved hårrørsvirkning og adhæsion overføres blækket til papiret.
Da der har været flere patenter udtaget på Skriveredskaber, skal her kort beskrives hvem.
Det første patent på en kuglepen blev udtaget 1 1885 af amerikaneren John Louds, hvis skriveinstrument med kugleleje blev anvendt til mærkning af lædervarer.

Den virkelige historie om Skriveredskaber og kuglepenne, som vi kender den, begyndte i Ungarn’s hovedstad i 1938. Den unge journalist Ladislavo Biro var redaktør af et ugeblad, han kunne ikke fordrage at skrive med fyldepen, så han besluttede at finde på nogle bedre Skriveredskaber. Det så ud til at han har kendt Wenzel Klimes patent fra 1933, ganske godt, for patentteksten er næsten ordret den samme. Sammen med sin bror George, som var kemiker, fremstillede Biro en primitiv model af en kuglepen.

Kort før 2. verdenskrig fik Biro i Paris udtaget patentet på sin nye kuglepen. I 1940 flyttede Biro til Buenos Aires, her fandt han frem til forretningsfolk der var villige til at finansiere maskiner og uddanne folk,som kunne assistere ham i produktionen. Den første produktion blev en fiasko. Men i 1943 var han i stand til at producere en bedre pen, og tidlig i 1944 fremstillede han sin Eterpen, som han kaldte den.

Han sendte et eksemplar med en amerikansk pilot, til den militære forsynings tjenesten i USA, med forslag om at luftvåbnet, med Biro’s assistance, gjorde det muligt at starte en produktion i USA.

Eter pennen interesserede de højere herrer, fordi den ikke lækkede under flyvning, blækket tørrede hurtigt, og der var tilstrækkelig blæk i pennen til at skrive i lang tid. Det blev bestemt at amerikanske fyldepenne fabrikanter skulle overtage produktionen.

Tegninger m.m. blev udarbejdet, og disse blev sendt til kendte fyldepenne fabrikanter som f.eks. The W.A. Sheafer pen & Co. Disse firmaer begyndte at forbedre Biro’s skriveinstrument.
 
En ung forretningsmand fra Chicago ved navn Milton Raynolds købte tilfældigvis en af de nye penne og så straks mulighederne på det amerikanske marked. Raynolds byggede en lille fabrik og lod Biro pennen undergå en forandring for at undgå patentrettighederne. Han gav et stort New York firma eneforhandlingsretten. Han indrykkede store helsides avisreklamer med kæmpe overskrifter, som fortalte om denne " mirakel pen " der ville revolutionere al skrivning. Reklamerne gjorde arbejdet godt og da pennen var til salg, styrtede New York’erne til for at få fat i den store sensation. Pennen kostede 12,50 dollar. De første fem måneder tjente Raynolds 3 millioner dollar for en investering på 26000 tusinde dollars

En mængde fyldepenne fabrikanter, skyndte sig at bringe deres egne penne på markedet. I hele handelens historie havde der aldrig været noget, der lignede kuglepennens succes. Otte måneder efter kuglepennens ankomst til New York, blev den fremstillet kuglepenne i 37 lande. I 1946 var produktionen i USA alene, på over 150 millioner kuglepenne.

Hen imod slutningen af 1947 begyndte kuglepenne at hobe sig op i forretningerne. Trods det at folk to år tidligere havde stået i kø i timevis, og havde betalt 10-20 dollar for en kuglepen, blev det nu vanskelig at forære dem væk. I 1948 var salget kommet med på salgsstastikkens laveste trin. Hvorfor ? Pastaen i de tidligere efterkrigs Skriveredskaber var af dårlig kvalitet. Den indeholdt bestandele, der tilstoppede skrivekuglen. Der afsattes rust på patronen og på skrivefladen.

Selvom pastaen ikke ville løbe når kuglepenne sattes på papir, lækkede den alligevel i ejerens lomme, når den ikke var i brug. Dette blev derfor årsagen til at kuglepennen popularitet faldt drastisk. Kuglepenne industrien var inde i et dødvande. Men denne triste realitet beviste kun nødvendigheden af en endnu større indsats hen imod frembringelsen af et perfekt skriveinstrument, baseret på de allerede kendte principper.

Med de indhøstede tekniske erfaringer udvikledes teknikken til storproduktion, og den første hurtigt tørrende og let flydende kuglepenne pasta, kunne tilbydes kuglepenne fabrikanterne i 1950, hvorefter " mirakel " pennen begyndte den svære kravletur tilbage til publikums gunst.
 
 
 

firmagaver
... Skriveredskaber ... Royal Gifts

Montblanc
For den "almindelige" samler er montblanc et mærke man hverken kan eller vil komme uden om. Montblanc firmaet blev etableret i Hamburg, Tyskland i 1908.

Cross kuglepen
Med det karakteristiske Cross design og signatur på den øverste del af den kugleformede pen, er Classic Century fortsat den mest populære Cross kuglepen fra Cross.

Stelton
Stelton blev grundlagt i 1960 med det formål at sælge produkter i rustfrit stål, så som serveringsfade, salatskåle m.m.

Reklamegave
Kvaliteten af en reklamegave er meget vigtig, da gaven skal være en forlængelse af virksomhedens identitet og afspejle virksomhedens værdier.

Firmagaver
Formålet med firmagaver er at skabe og bibeholde et godt og værdifuldt forhold til firmaets medarbejdere og forretningsforbindelser, og udvekslingen af firmagaver er normal og passende inden for rimelige grænser.

Personalegaver
Personalegaver skal helst indeholde et strejf af giveren og samtidig blive værdsat og husket af modtageren.

Kuglepenne
Kuglepen er et skriveredskab, der overfører blækpasta til f.eks. papir ved hjælp af en lille kugle. Denne er placeret for enden af en beholder i kuglepennens skaft. Når kuglepenne presses mod papir eller andet materiale sættes kuglen i rotation og ved

Fyldepenne
Fyldepenne et skriveredskab, som skriver med blæk der fyldes ind i et kammer i pennen, deraf kommer ordet fyldepen.

Mont blanc
Mont blanc er ikke blot navnet på Europas højeste bjerg på 4.810 meter. Det er også navnet på en af verdens mest eksklusive skriveredskaber.

Georg Jensen
Georg Arthur Jensen (31. august 1866 i Raadvad - 2. oktober 1935 i Hellerup) var en dansk sølvsmed og designer.

Eva solo
Eva solo er mærker der alle forener funktionalitet med design og høj kvalitet - med fornemmelse for det enkelte menneske, der skal bruge det.

Receptionsgaver
Gode receptionsgaver er et medie, hvormed man kan få sit kampagnebudskab ud eller promovere fx sit website.

Reklameartikler
Hvis du skal profilere dig i dine kunders bevidsthed, er det vigtigt, at du vælger reklameartikler ud fra originalitet, anvendelighed og kvalitet.

Penne
Kugle penne er skriveredskaber, der overfører blækpasta til f.eks. papir ved hjælp af en lille kugle.

Firmagave
En firmagave er den perfekte løsning, hvis du som virksomhedsleder, salgschef eller personaleansvarlig, gerne vil forære dine medarbejdere og kunder en god og personlig gave.

MONTBLANC   CROSS   PARKER   WATERMAN   ROTRING   SCHEAFFER   ST DUPONT   CARAN DACHE   PENATIA   PORSCHE   ZIPPO   FILOFAX   PRODIR   PAPER-MATE